Ana içeriğe atla

Ders Kayıtları Kılavuzu

Tüm öğrenciler her yarıyıl, Akademik Takvimde ilan edilen kayıt tarihlerinde kayıtlarını bizzat yenilemekle yükümlüdür.

Akademik Takvim için tıklayınız.

07 Şubat 2024

Lisansüstü programlarına yeni kabul öğrencilerin kayıt tarihleri

07 - 08 Şubat 2024

Özel öğrenci başvuruları ve kayıt tarihleri

09 Şubat 2024

Öğrenim ücretlerinin ödenmesi için son gün

12 - 13 Şubat 2024

Yatay geçişle yeni kabul edilen öğrencilerin kayıt tarihleri

 

13 Şubat 2024

Ders kayıtları ve danışman onayları 

4. Sınıf (Açılış: 09:00) 

3. Sınıf (Açılış: 13:00)

 

14 Şubat 2024

Ders kayıtları ve danışman onayları 

2. Sınıf (Açılış: 09:00)  

Lisansüstü (Açılış: 09:00)

 

15 Şubat 2024

Ders kayıtları ve danışman onayları 

1. Sınıf (Açılış: 09:00) 

Tüm sınıflar ve lisansüstü öğrenciler dâhil (Kapanış: 18:00)

19 Şubat 2024

Derslerin başlaması

27-28 Şubat 2024

Ders ekleme-bırakma ve danışman onayları

  • Öğrenim ücretinin ödenmesi (tam burslu öğrenciler hariç)
  • TEDU Portal üzerinden CCR (Müfredat Uyumluluk Raporu) dokümanlarının incelenmesi ve alınacak derslerin belirlenmesi
  • Yarıyıl ders kaydının yapılması (İngilizce Hazırlık Sınıfı öğrencileri hariç)
  • Önceki yarıyıllarda alınan derslerden modül grubu değişiklerinin ve ders saydırma işlemlerinin öğrenci portali üzerinden ve kayıt sistemi üzerinden yapılması
  • Danışman onayının alınması 

Kayıt işlemini tamamlamayan öğrenci “kayıtsız” duruma düşer.

COURSE_CODECOURSE_NAMEDEPT 
HIST 101 (All Courses)History of Turkish Republic IBasic SciencesOnline / Asenkron
HIST 102 (All Courses)History of Turkish Republic IIBasic SciencesOnline / Asenkron
TUR 101 (All Courses)Turkish IBasic SciencesOnline / Asenkron
TUR 102 (All Courses)Turkish IIBasic SciencesOnline / Asenkron
TEDU 109 (01.02.03.04)Digital CompetenceBasic SciencesLab Online
TEDU 109 (05.06.07.08)Digital CompetenceBasic SciencesOnline
PSIR 266Turkish Constitutional LawDepartment of Political SciencesOnline
PSY 244Sport PsychologyDepartment of PsychologyOnline
ID 312Computer Graphics and Presentation TechniquesDepartment of Industrial DesignOnline

Yarıyıl ders kayıtlarına ilişkin öğrencilerimizin soru ve sorunlarına elektronik ortamda destek verilecektir. Öğrencilerimiz, Zoom uygulaması üzerinden kayıt günleri boyunca sabah 9.00-12.00 ve öğleden sonra 13.00-17.00 saatleri arasında ilgili birimlerle iletişim kurabileceklerdir.

İlgili birimlerin günlük olarak oluşturulan Zoom bağlantı adresleri için tıklayınız.

İletişim kurulacak birim için lütfen öncelikli olarak aşağıda yer alan sık karşılaşılan sorunlar listesini kontrol ediniz.

Sık karşılaşılan sorunlarla ilgili iletişim kurulacak birimler;

  • Danışman tanımlanması konusunda kayıtlı olunan Fakülte/enstitü sekreterliği, 
  • Ortak Çekirdek,LIBE, ENG(101/102/111/112) kodlu dersler için kontenjan artırımı konusunda Temel Bilimler Birimi sekreterliği,
  • Kontenjan artırımı konusunda dersin verildiği Fakülte/enstitü sekreterliği,
  • Kayıt ders listesi ekranında hiç ders görünmemesi veya eksik görünmesi durumunda dersin verildiği Fakülte/enstitü sekreterliği,
  • Dersin istenilen modül grubunda görünmemesi durumunda dersin verildiği Fakülte/enstitü sekreterliği, 
  • Tez/proje konusu ve/veya proje/tez danışmanı atanmadığı için kayıt yapılamaması durumunda Enstitü Sekreterliği, 
  • “Mali blokaj hatası” mesajı alınması durumunda Mali İşler Müdürlüğü,
  • Kayıt dönemi içerisinde değilsiniz” mesajı alınması durumunda Öğrenci İşleri Müdürlüğü,
  • “Program/yarıyıl bilgisi” bulunmaması durumunda Öğrenci İşleri Müdürlüğü,
  • Sınıf bilgisi değişikliği durumunda Öğrenci İşleri Müdürlüğü
  • TEDU kullanıcı hesapları ile ilgili tüm işlemler için Bilgi Teknolojileri Müdürlüğü,
  • Uluslararası Öğrenciler yukarıda belirtilen sorunlar dışındaki konular için Uluslararası Programlar Ofisi

Öğrenim ücretlerine ilişkin uygulama esasları, ödeme miktarları vb. bilgiler ile Öğrenim ücreti ödemeleri hakkında Sıkça Sorulan Sorulara (SSS) Mali İşler Müdürlüğü’nün https://afa.tedu.edu.tr/mali-isler-sikca-sorulan-sorular adresinden ulaşılabilir.

Öğrenciler ödemeleri gereken öğrenim ücretini Öğrenci Portali üzerinden öğrenebilirler.

Kayıt sistemine girebilmek için kullanıcı adı ve şifreye gereksiniminiz vardır. Kullanıcı adı ve şifre lisans öğrencilerine Bilgi Teknolojileri Müdürlüğü tarafından ilk kayıt sırasında verilmiştir.  

Programa yeni kabul edilen yatay geçiş öğrencileri ile lisansüstü öğrencilerinden evraklarını e-posta ile gönderenlere TEDU kullanıcı hesapları, TEDÜ Öğrenci Portalı’na giriş için gereken kullanıcı kodu ve şifre bilgileri, Bilgi Teknolojileri Müdürlüğü tarafından e-posta ile iletilecektir.

Kayıtlar başlamadan önce şifre kontrolünün yapılması önerilir.

MyTEDU Portal veya TEDUPass şifrelerini unutan veya hatalı giriş bildirimi alan öğrenciler http://reset.tedu.edu.tr/ adresinden My TEDU Portal ve TEDUPass şifrelerini sıfırlayabilirler.

Şifre ile ilgili sorunlar için: help@tedu.edu.tr

  • MyTEDU Portal üzerinden ders kaydı yapılacaktır. Portal üzerinde ders kayıtlarının nasıl yapılacağı ile ilgili ders kayıt videosu, ders kayıt uygulamasının hemen yanında "How to?" Video Guides-Course Registration başlığı ile eklenmiştir.
  • Kayıt programı ve danışman onay programı kayıtların ilk günü saat 9.00’da açılır.
  • Öğrenciler, alacakları dersler ve veya akademik durumları ile ilgili olarak danışmanları ile iletişime geçebilirler. Ders kayıtları başlamadan önce danışmanlar öğrencilerine Zoom bağlantı bilgisi içeren e-posta gönderecektir.
  • Danışman onayı alındıktan sonra, bir değişiklik yapılması gerektiğinde danışman tarafından mevcut onayının kaldırılması ve ilgili dersin reddedilerek öğrenciye değişiklik için iletilmesi gerekmektedir. Öğrenci gerçekleştirdiği değişiklik ardından dersi tekrar onay için danışmanına iletecektir.
  • Öğrencilerin gerçekleştirdiği şube değişikliği işlemlerinde eğer ders programında bir çakışma bulunmuyorsa danışman onayına ihtiyaç olmadan işlem tamamlanacaktır. Ancak şube değişikliği işlemi bir çakışmaya sebep oluyorsa bu işlem danışman onayına sunulacaktır.
  • Öğrenciler aşamalı olarak kayıda gireceklerdir. Sınıflar itibariyle kayıt günleri akademik takvimde belirtilmiştir.
  • Öğrenciler için ders kayıt programı, kayıtların son günü saat 18.00’de, danışmanlar için danışman onay programı saat 23.59’da kapatılır.
  • Ders ekleme-bırakma işlemi MyTEDU Portal üzerinden yapılır. Detaylı bilgi (ders ekleme-bırakma, grup değiştirme vb.) için tıklayınız.
  • Aynı adreste ders ekleme-bırakma işleminin nasıl yapılacağı ile ilgili ders ekleme-bırakma videosu, ders kayıt uygulamasının hemen yanında "How to?" Video Guides-Drop Course başlığı ile eklenmiştir.
  • Yarıyıl ders kayıt tarihlerinde kayıt işlemlerini tamamlamış olan öğrencilerin herhangi bir değişiklik yapmak istememeleri durumunda ders ekle-bırak süresi içinde yeniden kayıt programına girmelerine gerek yoktur.
  • Yarıyıl ders kayıt tarihlerinde kayıt işlemlerini tamamlamış olan öğrencilerden ders ekle-bırak döneminde herhangi bir değişiklik (ders ekleme, bırakma veya grup değişikliği) yapan öğrencilerin tekrar danışman onayı almaları gerekir.
  • Yarıyıl ders kayıt tarihlerinde kayıt işlemlerini tamamlamamış (ücretini geç ödeyen, ders kaydı yapamayan) olan öğrenciler ders ekle-bırak döneminde kayıtlarını yapabilirler.

1- 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında İngilizce Dil Okulu öğrencileri ile birinci sınıf birinci yarıyılı ilk defa okuyacak öğrencilerin dersleri paket program olarak atanacaktır.

        a- Öğrenim ücreti ödemekle yükümlü olan öğrencilerden öğrenim ücretini ödemeyen veya eksik ödeyenlere paket ders atanamayacaktır.

        b- Paket program atanmamış İngilizce Dil Okulu öğrencileri İngilizce Dil Okulu Sekreterliği ile iletişim kuracaktır.

        c- Birinci sınıf birinci yarıyılı ilk defa okuyacak öğrencilerden paket program atanmamış öğrenciler ile  dersi eksik olan  öğrencilerin danışmanları ile iletişim kurarak alacağı dersleri belirlemeleri ve portal üzerinden ders kaydını yaparak akademik danışmanlarının onayına göndermesi gerekmektedir.

2- Birinci sınıf birinci yarıyıl dışındaki diğer tüm lisans öğrencilerinin zorunlu derslerinin paket olarak atılıp atılmayacağı bilgisi kendi fakülteleri tarafından duyurulacaktır. Zorunlu dersler paket olarak atılsa bile öğrencilerin seçmeli derslerini ekleyerek akademik danışmanlarından onay alması gerekmektedir.  

3- Öğrencilerin paket olarak atanan dersleri kontrol etmeleri beklenmektedir.

Aşağıda belirtilen durumlar kayıt engeli teşkil eder:

  • Öğrenim ücreti ödemekle yükümlü olan öğrenciler için ödeme koşulunun sağlanmamış olması
  • Yönetmelik çerçevesinde ders yükünün aşılması
  • Sınamalı durumlarda yönetmelik koşullarının sağlanmamış olması
  • Derse ait ön koşulun sağlanmaması (dersin ön koşulu kayıtlı olunan program bazında değil katalogda tanımlandığı şekilde ders bazındadır.)
  • Uluslararası kayıtlı öğrenciler için Denklik Belgesi'ni Öğrenci İşleri Müdürlüğü'ne teslim etmemiş olması
  • Lisansüstü tezli programa kayıtlı öğrenciler için ‘‘2. yarıyılın başında ve tez danışmanı sistemde tanımlanmamış olması”
  • Lisansüstü tezli programa kayıtlı öğrenciler  için ‘‘3. yarıyılın  başında ve tez konusu sistemde tanımlanmamış olması” 
  • Lisansüstü tezsiz programa kayıtlı öğrenciler  için ‘‘2. yarıyılın  başında ve proje danışmanınız sistemde tanımlanmamış olması” 
  • Lisansüstü tezsiz programa kayıtlı öğrenciler  için ‘‘3. yarıyılın  başında ve proje konusu sistemde tanımlanmamış olması”

GEÇMİŞ YARIYIL VEYA KAYIT DÖNEMİ SONRASI;

Modül grubu değişiklikleri öğrenciler tarafından MyTEDU Portal üzerinden “Module Group Change Request” uygulaması ile yapılacaktır.

Öğrenciler modül grubu (Free Elective, CC Elective, Departmental Elective etc.) değişikliklerini danışman onayına iletecek ve danışmanlar onay verecektir.

Bu işlemler akademik yıl boyunca da aynı şekilde yapılabilir.

İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencileri

  • İngilizce hazırlık sınıfına devam hakkı bulunan öğrenciler sadece öğrenim ücreti ödeyecekler (tam burslu öğrenciler hariç) ve ders kayıt işlemi yapmayacaklardır.

 

Programlara Halen Devam Etmekte Olan Öğrenciler

  • Programlara halen devam etmekte olan öğrenciler ders kayıt işlemlerini yapacaktır.                            

 

Yatay Geçişle Kabul Edilen Öğrenciler

  • Akademik danışmanlar ilgili Fakülte Sekreterlerinden öğrenilecektir. Öğrenci danışmanı ile görüştükten sonra, intibak kararında belirtilen şekilde portal üzerinden ders kaydını yapacaktır.
  • Yatay geçiş ile gelen öğrencilerin önceki üniversitelerinde/bölümlerinde harcamış oldukları dönemler azami süre hesabına katılır. Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde-1) kapsamında yatay geçiş yapan öğrencilerin azami süreleri programın azami süresinden kabul edildiği sınıf çıkartılarak hesaplanır.
  • Programlara yatay geçiş yolu ile yeni kabul edilen öğrencilerin kayıt işlemlerine ilişkin detaylar için tıklayınız.

 

Çift Ana Dal/Yan Dal Programı Öğrencileri

  • Akademik danışmanlar ilgili Fakülte Sekreterlerinden öğrenilecektir. Öğrenci danışmanı ile görüştükten sonra, intibak kararında belirtilen şekilde portal üzerinden ders kaydını yapacaktır.
  • Öğrenciler kayıt sırasında hem ana dal programlarının kaydını, hem de çift ana dal/ yan dal program ders kaydını ayrı ayrı yapmalı, her iki programı için ayrı onay almalıdır.
  • Bu gruptaki öğrenciler, bir dersi hem anadalı, hem de çift ana dal/ yan dal programı için alıyorsa, söz konusu derse her iki programda da kayıt yapmalı; aynı şekilde ders saydırma işlemi de varsa her iki program için de ayrı ders saydırma işlemi yapmalıdır.
  • İlgili yarıyıl sonunda anadal veya çift anadal programına saydırılacak ders, ‘’ders kayıt formu’’ doldurularak danışman onayına sunularak Öğrenci İşleri Müdürlüğüne iletilmelidir.
  • Ana dal ve çift ana dal/yan dal programı ortak zorunlu dersleri her iki programda da aynı yarıyılda alınmak zorundadır. Bu nedenle her iki programdan  birine  kayıt  edilen ve kayıt onayı alınan ortak zorunlu dersin diğer programdan dersin bırakılmasına (drop) program izin vermeyecektir
  • Çift anadal/yandal programlarına yeni kabul edilen öğrencilerin kayıt işlemlerine ilişkin detaylar için tıklayınız.

 

Özel / Erasmus Programı Öğrencileri

  • Bu kapsamdaki öğrenciler kayıt döneminden önce başvurularını yapmış ve kabul almış olmalıdırlar.
  • Bu öğrenciler ders kaydı yapmazlar. Bu öğrencilerin dersleri Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından sisteme işlenir.

 

Programa Yeni Kabul Edilen Lisansüstü Öğrencileri

  • Kayıt için istenen belgeler programlar bazında farklılık göstermekte olup ilgili programların web sayfalarının incelenmesi gerekir.
  • Akademik danışmanlar ilgili Enstitü Sekreterinden öğrenilecektir. Öğrenci danışmanı ile görüştükten sonra, portal üzerinden ders kaydını yapacaktır.
  • Programlara yeni kabul edilen lisansüstü öğrencilerin kayıt işlemlerine ilişkin detaylar için tıklayınız